25 Kasım 2009 Çarşamba

demirci türkmen tepe ve kula volkan uçuşları

 Daha önce Demirci YP festivaline katılmak için gittiğimiz ilçede kurduğumuz dostluklar, zamanla sık sık bir araya gelme çabasına dönüştü. sıcak insanları olan misafirperver bir ilçe Demirci.

  Elimize geçen küçük bir fırsatı değerlendirip Demirci'deki arkadaşlarla bir araya gelmek hemde Türkmen Tepeden  uçuş yapabilmek isteğiyle İzmir'den yola çıktık. İlçeye vardığımızda Halıkent hotelin sahibi Süleymen bizi karşıladı. yol yorgunluğu çay kahve derken Demirci'de ilk günümüzü tamamladık.

  Ertesi sabah rüzgar ilçede sıfır olmasına rağmen, biz tepeye gidip şansımızı denemek istedik. Kahvaltı ve diğer hazırlıklardan sonra yola koyulduk. Planımız: tepeye varıp duruma bakmak, uygunsa uçuş yapmaktı. Tepeye vardığımızda rüzgar 5-7 km arasında, uygun yöndeydi. Ben hazırlıklarımı yapmaya başladım. Üç kişi oradaydık ve sadece iki pilot araç kullanbiliyordu. Bu nedenle Süleyman ulaşım görevini üstlendi (yerel pilot olduğundan  misafirlere öncelik tanıdığını belirterek). Hazırlıklar tamamlandığında uçuş için kanadı kaldırdımve havada süzülmeye başladım.




Ben hazırlıklarla uğraşırken, Süleyman Almanya'dan hediye gelen Yer çalışma kanadıyla uğraşıyordu...



 (Fotograf: Demirci'li pilot arkadaşların bir kısmı ile Türkmen tepe 'de çekildi)
Tabi yer çalışması için çok da güzel bir hava değildi :). iki uçuş yaptım, ikinci uçuş için demircili diğer plotlarda yukarı geliyordu, iniş alanında buluşmak üzere anlaştık. Süleyman'da kanadını açtı peş peşe kalkmak için plan yaptık. ben kalkışımı yaptım tepeden açıldım ama Süleyman için kalkış şansı kalmadı.  


Türkmen tepeden ayrılmadan, tenekede tavuk yapıp ateş başında sohbet ettik...

   Ertesi gün Demirci'den ayrılıp, Kula'da volkan tepelerinde uçmayı denemek için plan yaptık. Süleyman otobüsle Kula'ya gitti. Biz de motorla yola koyulduk.


Kula ya vardığımız da, Süleymen aracılığıyla Belediye ile görüştük, ulaşım için araç sağlamalarını istedik. Belediye bu konularda son derece olumlu ve yardımcı.
Uçmayı düşündüğümüz tepenin hemen her yönünden kalkış yapmak mümkün. Sadece çıkış cok yorucu oluyor.


 Süleyman ve ben tepeden birer uçuş gerçekleştirdik. Gün batmak üzereydi. Akşam olduğunda Kula sokaklarında dolaştık ve Süleyman'ın evinde geceyi geçirdik. Ertesi gün aynı bölgede değişik uçuş yönlerini ddenemek için yola koyulduk. Aynı tepenin arkasında yarıya kada ulaşan araç yoluyla Süleyman beni tepeye buraktı.Yürüyerek tepeye tırnamdım ve bu kez Kuzey kuzeydoğu yönünden esen rüzgarla baş ka bir yöne kalkış yaptım
   
Rüzgar kuzetden geliyor ve iniş alanı çok geniş ama tepeye tırmanmak insanı çok yoruyordu. bu nedenle tepenin doğusunda kalan ve ulaşılması daha rahat olan sırttan uçmayı denemek istedik.





 Bu tepeden birer uçuş yaparak, günü toplam üç uçuşla tamamladık. Ardından Kula ya Oradan da izmir e yola çıktık. tekrar kulada kanat açmak için sabırsızlanıyoruz...

Hiç yorum yok: